torstai 9. helmikuuta 2017

Työnhakusuunnittelijanomi lähikuvassa

Blogini on ollut valitettavasti tauolla. Olen ollut jälleen työtön yli puoli vuotta ja sen seuraukset mielenterveydelleni alkavat jo selvästi näkyä. Katkeruus ja ihmisviha kalvaa. Kohde tuijottaa minua yhä useammin peilistä. Haluaisin tehdä kovasti jotain päästäkseni jälleen kunnolla työn syrjään kiinni. Kaikesta huolimatta koen olevani varsin toimintakuntoinen. Olen lopettanut itsetuhoisen ray:n palvelujen käyttämisen. En käytä lainkaan alkoholia. Harrastan liikuntaa noin 12 tuntia viikossa: koripalloa, lentistä, kävelyä ja uintia. Päivisin soitan paljon urkuja, pianoa ja haitaria. Käyn myös osapäivätöissä keskiviikkoiltaisin. Toimin kuoronjohtajana kansalaisopistossa. Kuoron valmennus pitää sisällään monenlaista hommaa. Pitää tehdä sovituksia, suunnitella konserttikokonaisuuksia ja hoitaa kaikenlaista suhdetoimintaa kuorotoimintaan liittyen. Esiintymistilaisuuksia, säestäjiä ja juontajia pitää metsästellä ja niin edelleen. Niin ja on mulla se tanssibändikin, mutta keikkoja on vähän niin ja näin. Siitä hommasta saatavat tulot menevät 500 prosenttisesti auton ylläpitoon. Audini on romu. Pitäs ovet hitsata ja vaikka mitä, jos sen haluaa pitää liikenteessä. Vaimo sanoo, että pitäs ostaa uusi. Ja millä rahalla? Kuoron "opettamisesta" saan alle kolmesataa kuussa. Kesällä ei mitään. Juu saan ansiopäivärahaa vielä, mutta kuinka kauan. Se meinaan riippuu myös aktiivisuudestani työmarkkinoilla. Eilen minulle soitti joku tyovoimavirkailija. Puhuimme puolisen tuntia ja tämä patisti minut työnhakukurssille, kun sanoin sille painokkaasti, ettei minun kannata hakea Jyväskylän normaalikoulun luokanopettaja/opettajanohjaajan virkaa. Mielenkiintoista nähdä mitä tuo kurssi pitää sisällään. Hauska on myös tutustua muihin alan ihmisiin eli työnhakusuunnittelijanomeihin. Ajattelin myös blogissani seurata kyseistä prosessia.

1 kommentti: